Salı, Mayıs 15, 2007

Kime ne...


Ben melamet hırkasını kendim giydim eynime,

Ar u namus şişesini taşa çaldım kime ne.

Gah çıkarım gökyüzüne seyrederim alemi,

Gah inerim yeryüzüne seyrederim alemi.

Sofular haram demişler bu aşkın badesine,

Ben doldurur ben içerim günah benim kime ne.

Sofular secde kılarlar caminin mihrabına,

Yar eşiği secdegahım yüz sürerim kime ne.

Nesimi'ye sormuşlar yarin ilen hoş musun,

Hoş oluyum olmuyayım o yar benim kime ne.

Seyit Nesimi



Şiirin Sözlüğü:
melamet : Kınama, ayıplama, azarlama, çıkışma.
sofu : Dinin buyruk ve yasaklarına bütünüyle uyan (kimse).
mihrap : Cami, mescit vb. yerlerde Kâbe yönünü gösteren, duvarda bulunan ve imama ayrılmış olan oyuk veya girintili yer.

secde : Genellikle namaz kılarken alnı, el ayalarını, dizleri ve ayak parmaklarını yere getirerek alınan durum.

(TDK Sözlüğü'den)



Hiç yorum yok: