Perşembe, Nisan 17, 2008

Kaybedenin Önde Gideni

Del Mar trenindeydim, bar vagonuna gitmek için
koltuğumu terk ettim.Bir bira içip döndüm ve
yerime oturdum.
"Afedersiniz", dedi yanımda oturan kadın, " ama
kocamın yerinde oturuyorsunuz."
" Öyle mi ?" dedim. Yarış Bülteni'ni alıp incelemeye
başladım. İlk koşuyu tahmin etmek güçtü.
Sonra bir adam dikildi tepeme."Hey, ahbap, burası
benim yerim!
"Ona söyledim ", dedi kadın, "ama hiç oralı olmadı! "
" Bu benim koltuğum", dedim adama.
" Yerimi aldığı yetmiyormuş gibi", dedi adam
etrafına bakarak, " benim Yarış Bülteni'mi okuyor!"
Başımı kaldırıp baktım ona, göğsünü şişirmişti.
" Şu haline bak ", dedim , "lanet olası göğsünü
şişirmişsin! "
" Benim yerimde oturuyorsun, ahbap! " dedi bana.
" Bak ", dedim , "bu tren hareket ettiğinden beri
bu koltuktaydım ben, kime istersen sor! "
" Hayır bu doğru değil" , dedi arkamdaki adam,
" o oturuyordu koltukta tren hareket ettiğinden
beri! "
"emin misin?"
" tabi ki eminim! "

Kalkıp bir sonraki vagona geçtim.
boş koltuğum pencerenin yanındaydı, üzerinde de
Yarış Bülteni'm duruyordu.
Öteki vagona döndüm. Adam
Yarış Bülteni'ni okuyordu.
" Hey! " diye girdim söze...
" Unut gitsin" , dedi adam.
" Bizi rahat bırak ," dedi kadın.

Vagonuma döndüm, oturdum ve
pencereden dışarı baktım,
manzara ilgimi çekiyormuş ayağına
yattım,
vagonumdaki insanların
öteki vagondakilerin bildiği şeyi
bilmiyor olmalarından memnun.
Charles Bukowski
Kaybedenin Önde Gideni / Avi Pardo / Parantez Yayıncılık

Rüzgarın Fısıldadıkları : Devotchka / How it ends

Bulutlar Arasından : Billy Wilder / İrma La Douce

Hiç yorum yok: